tisdag 20 juli 2010

Här har tiden stått stilla!

Dock inte vågen...
Har under vintern och våren gått upp och ner a la jojo. Inte så kul!
Nu har jag kört igång igen med LCHF-kosten och finner det gå ganska bra.
Fem cm sedan i torsdags (fem dagar) kan man ju inte klaga på.
Ska försöka bli bättre på att logga in o göra inlägg här. Det kanske inspirerar någon :)
Dagen intag av föda lägger jag in på MinMat.net (har jag för mig adressen var)
Där fyller man i vad och hur mycket man ätit under dagen och får sedan ett cirkeldiagram på hur det sett ut, procentuellt sett.
Behöver man gå ner mycket bör fördelningen se ut som följer : kolhydrater ca10%
protein ca20%
fett ca 70%
Det kan verka helt galet mycket men fungerar enligt devisen fett bränner fett.
För mig fungerar kosten utmärkt.
Jag råkar gilla riktigt smör, helmjölk och grädde och kan äntligen äta det utan att behöva skämmas...

Dagens matintag såg ut så här :

frukost : Äggröra med riven ost
Middag: Kyckling, kokt blomkål, pizzasallad, gurka/tomat/paprikasallad
Kväll: Varm banan med vispgrädde och krossad mörk (70%) choklad.

Bananen var säkert fullständigt onödig men jag var godissugen!

Totalt Blev siffrorna : Kolh. 15%
Protein 17%
Fett 67%
Helt ok siffror.

Lyxig äggröra :

1 ägg
½ dl vispgrädde
½ dl riven ost

Blanda ihop allt i en kastrull. Rör hela tiden tills allt "krämat" ihop.
Häll upp på fat och pynta med ett salladsblad om du vill festa loss lite.
Mums filibabba!!


Innehåll : protein: 2%
kolh. 19%
fett 79%

Stabbig,mättande bra start på dagen! Man håller sig lätt fram till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar