lördag 31 juli 2010

Lax

När jag kom hem igår hade maken gjort lunch ihop med Agnes.
En fin lax"rumpa" hade fått en vackert täcke över sig av creme fraiche och nyklippt dill.
Kryddningen bestod av flingsalt, peppar och pressad citron.
Den hade fått stå i 125 grader i ugnen tills den kom ut och fullständigt smalt i munnen. Så fruktansvärt gott!!
Till laxen hade han gjort gräddkokt vitkål. Alltid lika gott!


Senare på kvällen var hos goda vänner på middag.
Grillad karre´skiva
Gräddstuvad broccoli
Sallad: ruccola,fetaost, körsbärstomater,rödlök,soltorkade tomater
Grillad majskolv
Ugnsbakad,skivad potatis
Bearnaisesås

Till detta serverades rött vin
Det var oerhört gott!!!

Jag har inte räknat på maten men fördelningen bör bli helt ok.
Majsen och potatisen är de stora bovarna här, men smakprov för att få hela smakupplevelsen går bra.
Är man bjuden på middag kan det vara svårt att följa sin egen kost.
Ett sätt är att ta mycket av sallad och bara lite av potatis/pasta/ris.

En väninna tröttnade på mitt tjat om att vilja ha ett par grå jeans..
Hon ringde mig, uppmanade mig att titta i en postorder katalog vi fått samma dag, frågade vad jag hade för storlek och beställde sedan ett par grå jeans.
Jag hade uppgivit en storlek mindre än jag har på mina befintliga jeans och väntade med spänning på deras ankomst.
Efter bara ett par dagar fick jag dem.
De passade!



1 kommentar:

  1. Vilken lycka! Jag hittar aldrig något som passar! Ska pröva att skicka efter ett par från Cellbes idag! Kramiz

    SvaraRadera