tisdag 20 januari 2009

Här börjar min viktresa !

Egentligen började den lite halvhjärtat på Luciadagen 2008.
För två veckor sedan började jag mer seriöst med ett annat sätt att leva.
Jag följer den "diet" Dr Annika Dahlqvist förespråkar.
Man ska äta ytterst lite kolhydrater men lagom mycket protein o mer fett.
Det var lite marigt i början att få till mängderna men nu fungerar det bra.
Jag har alltid varit överviktig och därmed alltid känt skam när jag tagit en tårtbit, använt grädde i maten (trots att jag tycker det förhöjer smaken) eller brett mina smörgåsar med Bregott.
En överviktig person ska bara handla nyckelhålsmärkt, äta Lätta på det oerhört grova brödet och aldrig se åt livsmedel med högre fetthalt än 5%. Mjölken ska vara blå och chokladen ska vara kvar på dess hyllplats i affären.

1 kommentar: