fredag 23 januari 2009

Jag har förstått...

Hejsan!
Från början tänkte jag att detta skulle vara bara för mig själv.
Bloggen alltså. Å andra sidan, hur dold är en blogg?
Vem som helst kan ju dyka in här...
Det här med att mäta sig har alltid varit bättre än att väga sig. Framförallt om man tränar samtidigt som man försöker gå ner några (eller många) kilon.
Muskler väger ju, som bekant, mer än fett och därför är mätning att föredra.
Likaväl som man kan snöa in på att väga sig i ett kör kan man snöa in på mätningen.

Den här kosthållningen jag håller på med är facinerande snabb, resultatmässigt.
Därför tenderar jag att mäta mig varje dag....
Det är lite i studiesyfte. Kan man minska varje dag? Hur mycket kan man räkna med?
Minskar man lika mycket hela tiden eller trappar det av?
Jag har ingen aning om svaren på någon av frågorna. Jag tänker ta reda på dem under resans gång.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att vi kan prata så här över cyberspace.
    Man kan under inställningarna välja om bloggen ska vara öppen eller inte.
    Jag har öppnat en som är stängd för alla utom de som blir inbjudna. Än är ingen inbjuden. =)
    Jag hoppas att det funkar i varje fall.

    SvaraRadera